A mikoautók létrejöttét gazdasági okok indokolták. Sok tervező próbálkozott az átlag emberek számára is megfizethető autók alkotásával. Ez azonban szinte mindig jelentős kompromisszumokkal járt. Virágkorukat a II. Világháború útáni másfél évtizedben élték.
Velocar Camionette Motorisee, 1928 és 1938 között készült Franciaországban. Eredetileg pedál hajtásal gyártották, de sokat utólagosan motorosra építettek át.
New Map Baby, 1939. 1946-től szinte változatlan formában Rolux néven forgalmazták, egyészen 1952-ig. Kb 300 darab készült belőle.
Peugeot VLV elektromos városi kisautó, 1942. A Német megszállás magán autózási tilalmai vetettek véget a típus karierjének. 377 példányt gyártottak belőle.
Lamar, 1946
Rovin D2, 1947
Mochet Type K, 1948
Crosley Farm O Road, 1949-1952. Mezőgazdasági eszközöket is hozzá lehetett csatlakoztatni, amikkel olyasmi lehetett mint egy kistraktor. Kb 600 példányt adtal el belőle.
Voisin Biscooter, 1949 és 1953 között 16 példányt gyártottak belőle.
Bond Minicar Mk A, 1949-1950. Megbízhatatlan, veszélyes kis járgány volt a Bond első kisautója.
Rolux Baby, 1950
Reyonnah, 1950 és 1954 között készült egy tucat példányban. Tandem elrendezésű ülései voltak.
Ardex, 1954-1937 között, és 1952-1955 között észült, csővázra feszített vinyl borítással.
BMA Hazelcar, 1953. Mindössze 6 daradot készítettek ebből az elektromos kisautóból.
Bond Minicar Mk C, 1953 és 1956 között 5600 példányban gyátoták.
Champion 400h, 1953-1954.
Fuldamobil N2, 1953
Manocar, 1953. Csak két prototípus készült belőle.
Fuldamobil NWF 200, 1954-1955 között 701 példányban készült a NSZK-ban. Több klónja is létezett.
Fuji Cabin, 1955-1958. Túl drága volt. Mindössze 85 példány készült belőle.
Inter 175a Berline, 1953-1956, Franciaország. Látszik rajta, hogy repülőgép tervezők alkották.
Kroboth Allwettel Roller, 1954-1955. 55 darab készült belőle.
Alba Regia prototípus, 1956. Magyarország hivatalosan is foglalkozott a törpeautó gyártással. De mint oly sok minden, ez is elhalt, mielőtt igazán beindul volna. Pedig két csapat is dolgozott rajta. Az egyik az Alba Regiát alkotta, a másik a Balatont.
Balaton prototípus, 1956.
Avolette Record Deluxe, 1956
B A G Spatz, 1956-1957. Egy évnyi gyártási időszaka alatt 859 darabot készített a Bayerische Autowerke GmbH.
Mochet CM125y Camionette, 1956
Messerschmitt KR 200, 1955 és 1964 között kb 40000 példányt gyártottak. Ezzel ez az egyik legsikeresebb törpeautó.
Paul Vallee Chantecler, 1956 és 1958 között kb 200 példány épűlt belőle Franciaországban.
Iso Isettcatro, 1957. Az Iso Isetta szélesített hásó tengelyű, többféle felépítménnyel rendelhető változata volt.
Voisin Biscooter C31, 1957.
Goggomobil Dart, 1958. A Goggomobil ausztrál importőre a büntetővámok miatt csak vázakat vett meg. A karosszériát helyben gyártotta le. Ezek egyike ez a Stan Brown által tervezett kétüléses kis roadster.
Brutsc Mopetta, 1956 és 1958 között 14 darabot adtak el belőle.
Brugfalke FB250, 1958 Bajorország, NSZK.
Brütsch Rollera, 1956 és 1958 között mindössze 8 példány készül.
Solyto TC-7 1958. A New Map Lyon gyártotta 1952 és 1974 között kb 4000 példányban. 200 kiló volt a terhelhetősége.
FGL, 1959. A spanyol Francisco Gomez Lopez készítette saját használatra.
Frisky Family Three, 1959. Angliában gyártották. A kedvezőbb adózás miatt lett háromkerekű.
Gogomobil LT400, 1959
Nobel 200, 1959. A Fuldamobil licence alapján Törökországban készült 1958-tól, 1961-ig. A Nobel volt az első tömegtermelő török autómárka.
Opperman Unicar, 1959. Az angol traktorgyártó kisautója sem lett sikeres. Ennek oka részben a helyi adózási rendszer volt, amely a háromkerekű kisautóknak kedvezett. Árulták otthon összeszerelhető készletként is.
PTV 250, 1959. Spanyolországban készült 1956 és 1961 között, kb 1100 példányban.
Vespa 400, 1960. 1957 és 1961 között készül kisautó. Ez a típus is abba bukott bele, mint szinte az összes hasonló autócska. Az ára vetekedett a már normálisnak tekinthető, praktikusabb, kevesebb kompromisszumot kívánó autókéval.
Isetta 300 pickup, 1961. Az Isetta variációk egyike. Az Isettákat több országban, több márkanéven gyártották 1953 és 1962 között. Olaszországban Iso Isetta, Franciaországban Velam Isetta, Brazíliában Romi Isetta, az NSZK-ban, és Nagy Britanniában BMW Isetta néven készűltek. Egyébb helyeken, és márkaneveken is készűltek nem hivatalos másolatok.
Taylor Dunn Trident, 1961. Elektromos kisautó, mely 1959-től, 1963-ig készült Kaliforniában.
Motobecane, 1963. A francia motorgyár próbálkozása a kishaszonjárművek piacán.
Peel Trident, 1965-1966. Kevesebb mint 50 darab készült e földi repülő csészealj gúnynevű autócskából. Az alapját szolgáló Pell 50 társaságában ott van a világ legrosszabb autói között.
Vespa Ape, 1963. A Vespa 1948-ban kezdte gyártani. Praktikussága okán sokféle felépítménnyel ellátható, sikeres típus lett belőlle. Leszármazotjait a mai napig gyártják a világ több pontján is.
Peel P50, 1964. Talán ez lehet a világ legkissebb autója. Mindössze 59 kg súlyú volt, és benne ülve félelmetesnek tűnő 63 km/órás sebességre volt képes.
King Midget 3, 1965. A típust 1957-től gyártották Ohio államban. Kb 5000 db készült belőle.
Ramses Gamila Cabriolet. 1961-1965. Olasz formatervezésű, NSU műszaki alapokra épűlt egyiptomi kisautó. Létezett négyajtós szedán kivitelben is. Pár száz darab készült belőle.
SMZ S3A, 1970. A típus 1958 és 1970 között készült. Megvenni nem lehetett, csak fogyatékkal élők kaphatták szociális szervezeten keresztül.
Kelsen Sports Rider Eletric, 1971. Kaliforniában készült. 1963-1973 ig gyártották. Az elkészült példányok között kisebb, nagyobb eltérések voltak. Ijesztő lehetett a hatalmas amerikai autók között ilyen pici járgányt vezetni.
Bond Bug 700E, 1972. Vidám élményautónak szánták. A kortárs normál autókkal vetekedő menetteljesítményre volt képes. De az ára is hasonló volt. 1970-1974 között készűlt. Mára kultikus jármű let belőle.
Sinclar C5, 1985. A 80-as évek nagysikerű otthoni számítógépeit gyártó Sinclar tulajdonosának, drága, kis hatótávú, hiányosságokkal küzdő elekrtomos járműve volt, ami nagy üzleti bukást produkált.
Puli DL, 1986. A Hódgép gyártotta több változatban, kis sorozatban a 90-es évek elejéig. Eredetileg francia tervezésű volt, de korabeli KGST autó alkatrészeket is felhasználtak a gyártása során.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
nagylaszlo971 2015.10.29. 09:33:11
Lordmotor 2015.10.29. 10:01:01
HgGina 2015.10.29. 10:24:05
csaki-de 2015.10.29. 11:09:24
De azért persze ezek is érdekesek. :-)
Vizilabda 2015.10.29. 11:21:02
Terézágyú 2015.10.29. 11:29:00
ZON 2015.10.29. 14:38:37
Visszafelé a 4., (SMZ) , az Ukrajnában gyártott rokkantautó. Gyerekkoromban többet is láttam Ungváron közlekedni, kegyetlen hangjuk volt...
Jannesz 2015.10.29. 23:24:48
Jannesz 2015.10.29. 23:26:23