Minden, amivel régen utaztak, szállítottak, versenyeztek.

2020. június 24. 22:08 - Jannesz

Hino személyautók. A franciából lett japán járgányok.

 

hino_logo-1.jpg

A Hino Japán egyik népszerű teherautómárkája. Ezen a néven 1942-től készülnek teherautók. A II. Világháború alatt páncélozott katona szállítójárműveket is gyártott. A személyautók világába 1953-ban lépett be. Eleinte a farmotoros Renault 4CV másolatát gyártották. Később érkezett a Contessa sorozat, amely szintén farmotoros Renault alapokra épült. Ezek az autók még csak a Japán piacra készültek. A Contessa második generációját már exportálták is. Jutott belőle Hollandiába, és Svájcba is. Ezeket a modelleket Új-Zélandon, és Izraelben is összeszerelték helyi partnerekkel.. A Hino személyautók mégsem hódították meg a világot. Bár biztos népszerűek lehettek volna, mint a teherautóik, és buszaik. De a Toyota 1966-ban felvásárolta a céget, ami hamarosan beszüntette a személyautógyártást a saját nevén. Teherautóik máig népszerűek a világ sok részén. 

hino_renault_pa62_1953_61-1.jpgA kezdet. Hino PA62.  1953 és 1962 között készült. Még teljesen a Renault 4CV ikertestvére. Eleinte csak összeszerelték a franciáktól importált alkatrészeket. Később fokozatosan átálltak a saját gyártásra.

hino_renault_pa62_1953_61-2.jpgHino PA62

hino_renault_pa62_1953_61-3.jpgHino PA62. Elől van a csomagtartó, hátul a motortér.

 

renault_dauphine_1956_67.jpgAz 1956-tól gyártott Renault Dauphine, a második Hino modell, a Contessa alapja. 

 

hino_contessa_900_pc10_1961_64-2.jpgHino Contessa 900  1961-től 1964-ig gyártották. Még ez is Renault technika. Már nem pontos másolat. Valamivel fiatalosabb a francia testvérénél, ami a Renault Dauphine.

hino_contessa_900_pc10_1961_64.jpgHino Contessa 900

hino_contessa_900_sprint_1962_-1.jpgKészítettek egy kupét is a Hino Contessa alapjaira 1961-ben. Ez lett a Hino Contessa 900 Sprint. 

hino_contessa_900_sprint_1962_-2.jpgHino Contessa 900 Sprint. Ez is farmotoros volt. 

hino_briska_pickup_fg10_1961_66-2.jpgHino Briska 900. 1961 és 1966 között készítették a Contessa sedan alapjainak felhasználásával,de ez orrmotoros volt. 

 

renault_8_1962_72.jpgAz 1962-től készülő Renault 8 a Hino Contessa második generációjának alapja. 

hino_contessa_1300_pd100_1964_67-1.jpgA Contessa második generációjába kevéssé hasonlít a Renault testvéréhez. Ez a széria 1964 és 1967 között készült.

hino_contessa_1300_pd100_1964_67-2.jpgHino Contessa 1300. Oldalról hasonlít leginkább a francia eredetijére. Hasonlóak az arányaik,de a részletek külön modellt mutatnak. 

hino_contessa_1300_pd200_1964_67-2.jpgHino Contessa 1300. Ebben is elől kapott helyet a csomagtartó.

hino_contessa_1300_coupe_pd300_1965_67-4.jpgHino Contessa 1300 Coupe

hino_contessa_1300_coupe_pd300_1965_67-2.jpgHino Contessa 1300 Coupe. 

Ha a Toyota nem vásárolja fel a céget, talán olyan sikeres márka lehetett volna a személyautók világában is, amilyen sikeres máig a teherautók között. 

 

 

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://jarmuvekamultbol.blog.hu/api/trackback/id/tr8015911800

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ABC Jozsi 2020.06.26. 18:11:17

fasza elso gyurodesi zonaval, mind a skodak..

Örömhernyó 2020.06.27. 16:31:15

Ha a Toyota nem vásárolja fel, akkor felvásárolja más. Vagy csődbe ment volna. Eleve francia modellek utángyártásával foglalkoztak, a teherautóik jó átlagosak, amennyire én látom nem túl innovatívak, nem gondolom, hogy megváltotta volna a világot személygépkocsik terén a Hino önállónak maradva. Teherautógyártóként a Toyota háttere azért elég fontos, mert a világ legnagyobb, stabil autógyártója.
Minden, amivel régen utaztak, szállítottak, versenyeztek.