A Hino Japán egyik népszerű teherautómárkája. Ezen a néven 1942-től készülnek teherautók. A II. Világháború alatt páncélozott katona szállítójárműveket is gyártott. A személyautók világába 1953-ban lépett be. Eleinte a farmotoros Renault 4CV másolatát gyártották. Később érkezett a Contessa sorozat, amely szintén farmotoros Renault alapokra épült. Ezek az autók még csak a Japán piacra készültek. A Contessa második generációját már exportálták is. Jutott belőle Hollandiába, és Svájcba is. Ezeket a modelleket Új-Zélandon, és Izraelben is összeszerelték helyi partnerekkel.. A Hino személyautók mégsem hódították meg a világot. Bár biztos népszerűek lehettek volna, mint a teherautóik, és buszaik. De a Toyota 1966-ban felvásárolta a céget, ami hamarosan beszüntette a személyautógyártást a saját nevén. Teherautóik máig népszerűek a világ sok részén.
A kezdet. Hino PA62. 1953 és 1962 között készült. Még teljesen a Renault 4CV ikertestvére. Eleinte csak összeszerelték a franciáktól importált alkatrészeket. Később fokozatosan átálltak a saját gyártásra.
Hino PA62
Hino PA62. Elől van a csomagtartó, hátul a motortér.
Az 1956-tól gyártott Renault Dauphine, a második Hino modell, a Contessa alapja.
Hino Contessa 900 1961-től 1964-ig gyártották. Még ez is Renault technika. Már nem pontos másolat. Valamivel fiatalosabb a francia testvérénél, ami a Renault Dauphine.
Hino Contessa 900
Készítettek egy kupét is a Hino Contessa alapjaira 1961-ben. Ez lett a Hino Contessa 900 Sprint.
Hino Contessa 900 Sprint. Ez is farmotoros volt.
Hino Briska 900. 1961 és 1966 között készítették a Contessa sedan alapjainak felhasználásával,de ez orrmotoros volt.
Az 1962-től készülő Renault 8 a Hino Contessa második generációjának alapja.
A Contessa második generációjába kevéssé hasonlít a Renault testvéréhez. Ez a széria 1964 és 1967 között készült.
Hino Contessa 1300. Oldalról hasonlít leginkább a francia eredetijére. Hasonlóak az arányaik,de a részletek külön modellt mutatnak.
Hino Contessa 1300. Ebben is elől kapott helyet a csomagtartó.
Hino Contessa 1300 Coupe
Hino Contessa 1300 Coupe.
Ha a Toyota nem vásárolja fel a céget, talán olyan sikeres márka lehetett volna a személyautók világában is, amilyen sikeres máig a teherautók között.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Örömhernyó 2020.06.27. 16:31:15