Christie gőzhajtású tűzoltókocsi. 1911
Christie gőzhajtású tűzoltókocsi. 1911
A Mercedes-Benz két, az autózás kezdetétől aktív cég, a Daimler, és a Benz összeolvadásából született 1926-ban. A Daimler márkanév használatának jogát régebben eladták egy angol, és egy oszták cégnek is, ezért a Daimler-Benz a Mercedes márkanéven értékesítette a járműveit. Mercedes-Benz autóbusz, és teherautó alvázra, és félkész járműalapra nem csak a gyár, de több karosszériaépítő cég is készített járműveket. Magyarországon a MÁVAG is gyártott Mercedes buszokat, teherautókat.
Benz, 1895. Németország első busz útvonalán járt. Olyan volt, mint egy ló vontatta utazókocsi, ami hangos zörejeket, és büdös füstöt eregetett magából. Még nem is hozott nagy sikert.
A Holden Ausztrália legnagyobb, és legismertebb autómárkája. 1931 óta a General Motors leányvállalata. De a cég gyökerei egészen 1885-ig nyúlnak vissza. Ekkor még lószerszámok készítésével foglalkozott. Az autógyártásba 1908-ban kezdtek bele karosszéria építőként. A kor szokása szerint az autógyárak gyakran csak kész alvázakat adtak át a karosszéria építő cégeknek, amikre ők alkottak felépítményt. A Holden készített motorkerékpár oldalkocsikat, utánfutókat, de még villamosokat is. A II. Világháború alatt lövegeket, repülőgépeket, és motorokat is gyártott. A háború után az ausztrál kormány ösztönözte, hogy Ausztráliának saját autómárkája legyen. A GM ebben parter volt, és útjára indította a Holdent, mint autómárkát. A márkanevet Sir Edward Holden, a cég első elnökének tiszteletére választották. Bár folyt saját fejlesztés is, de többnyire a GM más márkáinak átdolgozott változatait gyártották, és forgalmazták. A modellek egy része, csak Holden logoval importál autó volt. De néhány saját gyártmányukat is exportálták más márkaneveken. Holden márkanéven árultak Chevrolet, Daewoo, Isuzu, Nissan, Opel, Suzuki, Toyota és Vauxhall járműveket is. Költséghatékonyság miatt a GM úgy határozott, hogy 2017-ig megszünteti a helyi gyártást. A márka életben marad, de már csak importált autókat forgalmaz majd Holden néven. Ez valószínűleg a sajátosan Holdenesre átdolgozott modellek végét is jelenti. Jöjjön néhány kép a márka történetéből. Akár feladvány is lehetne, hogy melyik autónak, mi is volt az eredetije. :-)
A mikoautók létrejöttét gazdasági okok indokolták. Sok tervező próbálkozott az átlag emberek számára is megfizethető autók alkotásával. Ez azonban szinte mindig jelentős kompromisszumokkal járt. Virágkorukat a II. Világháború útáni másfél évtizedben élték. Velocar Camionette Motorisee, 1928 és 1938 között készült Franciaországban. Eredetileg pedál hajtásal gyártották, de sokat utólagosan motorosra építettek át.
Cadillac A Modell, 1904
Alfa Romeo 33 kombi
Aston Martin DB2/4, 1955
Hyundai Pony Coupe Ital Design, 1972.
A képek 2014-ben készültek, amikor családostól jártam a Vasúttörténeti parkban. Rendezvény volt éppen, ezért nehéz volt elkapni a emberek nélküli pilanatokat. De azért van itt 55 darab fotó kedvcsinálónak azok számára, akik még nem ismerik a parkot. Az itt láthatóaknál több érdekesség van ám ott. Érdemes elmenni. Egész napos program lehet az egész családnak. Csak győzzük szusszal a gyerekek utáni rohangálást. :-)