Benz 1886. Bár előtte is voltak már önjáró gépezetek, mégis ettől a szerkezettől kezdődik az autózás időszámítása.
Benz, 1888.
D
Daimler, 1889. Ezek még egyszerű, könnyen átlátható, megérthető gépek voltak.
Daimler, 1889. Olyan mint egy ló nélküli kocsi. Sokan féltek is ezektől az ördög hajtotta szekerektől.
Edison Eletric, 1889. Már a kezdetekkor voltak elektromos autók is.
Philion Carriage, 1892. Még próbálkoztak gőzhajtással is.
Peugeot Type 5, 1894.
Armstrong Trap, 1895. Ezen is csak a lovakat cserélték le benzinmotorra.
Benton Harbor, 1895.
Buffum Stanhope, 1895.
Armstrong Phaeton, 1896.
Ford Quadricycle, 1896.
Daimler Grafton, 1897.
Scania Vabis, 1897.
Star, 1898.
Daimler Imperial busz, 1899. Élmény lehetett az íves tetőn utazni.
Columbia Eletric, 1899. Elektromos hintó.
Daimler Lastwagen, 1899. Bár még inkább úri kiváltság volt az autózás, azért jutott belőlle a munkásosztálynak is.
Fiat, 1899. Három és fél lóerős volt.
Egy patinás Karns Runabout 1899-ből.
Locomobile, 1899.
Nesselsdorfer Wagenbau Fabriks első tehergépjárműve, 1899.
Opel Lutzmann, 1899.
Lohner-Porsche Semper Vivus, 1900.
Lohner-Porsche Mixte, 1901. Az első hybrid autó. Kerekekbe épített villanymotorokkal, és benzinmotorral. Majd száz évig elfeledett technológia lett, ami most kezd beérni.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.